Home » Blog » Innerlijke rust » Het licht in jezelf

Het licht in jezelf

door | 10 jan, 2020 | Innerlijke rust

In het dagelijkse leven is het soms best lastig om niet te verzanden in negatieve gedachten en gevoelens. In somberheid, onzekerheid, moedeloosheid of frustratie. Zeker wanneer de mensen om je heen niet mee kunnen in jouw positieve mindset, jouw passie en je vertrouwen in een goede afloop. Daardoor kan jouw energie snel ook zwaar worden en kun je worden meegesleept in negatieve gedachten en somberheid. Ook werken in een grote, logge organisatie met veel kaders en weinig flexibiliteit kan dit gevoel in de hand werken.

De kunst is dan om je steeds opnieuw te verbinden met het licht in jezelf. Dit betekent niet dat je gevoelens van angst, somberheid of onzekerheid wegdrukt en niet toelaat. Je kunt ze welkom heten en even goed doorvoelen waar deze gevoelens vandaan komen. Zijn ze wel van jou? Zo ja, welke overtuiging over jezelf zit er dan achter?

Als deze negatieve gevoelens en gedachten niet werkelijk van jou zijn, maar je alleen bent meegegaan in de zware energie van anderen, zoek dan het licht in jezelf weer op. Zeg tegen jezelf: ‘Hoe wil ik me voelen?’ Bijvoorbeeld blij, vol vertrouwen, ontspannen…

Visualiseer!

Wanneer het nu nog niet lukt om jezelf zo te voelen, visualiseer dan dat je je over enige tijd wel zo voelt en verheug je daar alvast op. Je kunt tegen jezelf zeggen ‘Ik verheug me erop om me blij, vol vertrouwen en ontspannen te voelen.’

Je zult zien dat je je meteen al wat beter voelt. Zeg deze affirmatie regelmatig tegen jezelf en blijf steeds opnieuw het licht in jezelf opzoeken. Ik weet uit ervaring dat dit heel erg helpt om jezelf goed te blijven voelen. Veel succes!

Vind jij het lastig om het licht in jezelf te blijven voelen?

Over mij

Als spiritueel transformatiecoach voor  hoogsensitieve vrouwen deel ik hier interessante tips en inspiratie over het licht in jezelf terugvinden, leven vanuit vertrouwen en overgave, je zieletalenten en zielsmissie ontdekken en nog veel meer.

Zodat jij ook weer kunt leven vanuit jouw sprankelziel en kunt doen waarvoor je op aarde bent!

Gerelateerde artikelen

Mediteren bij hoogsensitiviteit

Mediteren bij hoogsensitiviteit

Wanneer je hoogsensitief bent, is het ontzettend belangrijk om voldoende tijd voor jezelf te nemen. Tijd waarin je alle prikkels loslaat, alle energie van anderen die aan jou is blijven ‘plakken’ weer kwijtraakt en weer bij jezelf komt. Wanneer je dit dagelijks doet, zul je merken dat je ook beter slaapt en sowieso beter in je vel komt te zetten. Wat ik zelf graag doe, is mediteren.

Lees meer
Hoe kom je uit de actiestand?

Hoe kom je uit de actiestand?

Herken je dat? Dat je altijd maar in de actiestand staat en het heel lastig is om gewoon te ‘zijn’ en niets te doen, zonder je schuldig te voelen? Veel hoogsensitieve vrouwen raken tegenwoordig uitgeput omdat ze te veel doen. Het is ons zo ingeprent dat succes niet vanzelf komt aanwaaien en dat heel hard werken iets goeds is, dat we bijna niet meer anders kunnen. Maar hoe komt het dat we onszelf zo uitputten? Dat we alleen nog maar bezig zijn en in de doe-stand staan en niet meer gewoon kunnen ‘zijn’?

Lees meer
5 tips om beter los te laten als HSP

5 tips om beter los te laten als HSP

Loslaten. Veel hoogsensitieve mensen hebben hier moeite mee. Omdat je je als HSP zo verantwoordelijk voelt en vaak perfectionistisch bent, is loslaten een fikse uitdaging. Maar hoe doe je dat eigenlijk, loslaten? En wat levert het op? In dit blog lees je er meer over.

Lees meer

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Tweet
Share
Share
Pin